Kia Stinger jõudis Rakverre

17. novembril eemaldati siniselt Stingerilt Rakvere Autotehnika salongis punane kate. Pea 50 000 eurot maksev Kia iludus on kõikidele uudistajatele ja proovisõidu soovijatele nüüd täiesti kättesaadav meie oma maakonnalinnas.

Küsimusele, mis teeb just selle automudeli nii eriliseks, vastas salongi juhataja Anti Alavere: „Juba ainuüksi see, et 2011. aastal välja käidud ideest tuua turule Kia sportmudel on kuue aastaga ära tehtud väga suur ja filigraanne töö. See teebki Stingeri erakordseks ning täna saame olla Kia  tippdisainer Peter Shreyer ning hiljutise BMW M-disvisioni juhi Albert Biermann  suurepärase koostöö tulemuse tunnistajateks Rakveres. “

Stinger on esimene Kia poolt Euroopa turgudele toodetav sedaani välimusega nelikveoline  luukpära, mis on saadaval lisaks ka tagaveolisena. Rakvere autosalongist võtab Stinger enda alla enamuse, sest on pea viis meetrit pikk ja kaks lai. Auto dünaamilist siluetti võimendavad pikk telgede vahe koos pika mootorikatte ja lühikese eesmise ülendiga. Interjöör on viimistletud valitud kvaliteetsete materjalidega. Sõidumugavuse garanteerib kõikmõeldav kaasaegne tehnoloogia ning naudingut pakkuv Harman/Kardon Premium helisüsteem.

Stinger on nišimudel ja seepärast toodi ka Rakveres esiti müüki valiku tegusaim isend, mille mootoriruumi ilmestab 3,3-liitrise töömahuga V6. Kahe turbokompressori toel arendab see 370 hj  ja maksimaalseks pöördemomendiks lubatakse 510 Nm. Kiirenduse näitajateks 0-100km/h on tippmudelil 4,9 sek. Pakkumises on ka teine nelikveoline, mille mootoriruumis töötab 2,2-liitrine turbodiisel. Selle neljast silindrist võetakse 200 hj  ja tegusaim momendinäit on 440 Nm.  Veidi hiljem jõuab kohale aga veelgi huvipakkuvam versioon, milleks on tagaveoline Stinger, millel jõuallikaks  255 hj  arendav ühe turbokompressoriga R4. Selle mootori momendinäiduks on 353 Nm. Kõik Stingerid on saadaval Kia enda toodetava kaheksakäigulise automaatkäigukastiga ning tippmudelit hakatakse meil pakkuma ainult nelikveolisena.

„ Stingeri nautimine ei eelda sõgedat kihutamist. Viis erinevat sõidureziimi võimaldavad nii sportlikku, kui ka rahulikku ning lõõgastavat kulgemist, millega haakub mugavust pakkuv salong“ lisab Alavere. „Nime lõpus olev GT viitab sellele, et tegemist on n-ö Grand Turismo mudeliga, mille puhul lisaks kiirusele on oluline mugavus, kvaliteet ja sõidukogemusest tekkiv tunne“